Ylöjärven Ilves FS Naiset luopuu Futsal-Liigan sarjapaikasta ja lopettaa toimintansa
SeuraJulkaistu: 31.07.2024 14.05

Kauden 2023-2024 Futsal-Liigan historiallisten hopeamitalien jälkeen joukkueen tarina päättyy ja samalla Ylöjärven Ilveksen yli kymmenen peräkkäisen kauden mittainen taival naisten Futsal-Liigassa päättyy. Ylöjärven Ilves luopuu sarjapaikastaan ja naisten joukkueen toiminta loppuu.

Kesätauon lopulla osa pelaajista päätti jatkaa futsal-uraansa toisaalla ja lisäksi pitkäaikainen vastuuvalmentaja ei uusinut sopimustaan. Haastavalla aikataululla emme sitkeistä ponnisteluista huolimatta saaneet koottua Futsal-Liigaan riittävän suurta ja laadukasta joukkuetta, vaikka uusia kiinnostavia pelaajia olikin tulossa Ylöjärvelle. Samoin valmennusryhmän muodostaminen jäi kesken, merkittävänä puutteena uusi vastuuvalmentaja.

Uuden sarjakauden lähestyessä nopeasti, joukkueen ja valmennusryhmän kokoamiseen ei siis jäänyt riittävästi aikaa, joten valitettavasti ainoa rehellinen mahdollisuus on vetäytyä, ainakin toistaiseksi, naisten futsal-kartalta. Ylöjärven Ilves keskittyy jatkossa kasvattamaan uusia futsal-pelaajia, tyttöjä ja poikia, juniorijoukkueiden kasvun myötä vahvana lisänä seuramme jalkapallojoukkueiden toiminnassa.

Kiitämme kaikkia uskollisia pelaajia ja taustahenkilöitä sekä tukijoita ja kannattajia, jotka ovat mahdollistaneet pitkän ja menestyksellisen jakson naisten futsalin huipulla.

Lisätietoja:
Ari-Pekka Kangasmäki